tisdag 15 mars 2011

Patella operationen


är nu avklarad och det kan ju tyckas vara skönt men så är inte fallet. Är inte alls kul att se Svante helt apatisk. Han piper och darrar, har varit ute 2 ggr och försökt att få honom å kissa men det går inte. Han vill inte stödja på benet som han helst ska göra redan från början. Vet inte hur vi ska få honom att äta och dricka med tratten på huvudet. Han fick precis som vi anade panik när han inte kunde krypa in under vår säng.

Undrar verkligen hur det här ska gå, i morgon måste jag hämta ut Rimadyl-tabletterna. Han har 2 st stora plåster som ska ge smärtlindring. Dessa ska tas bort på fredag och då måste vi elda upp dem.
En sak är i alla fall skönt, man har bestämt sig för att inte operera andra benet eftersom Svante inte haft något besvär därifrån. Vet inte om jag hade orkat med en operation till för detta är fruktansvärt!

7 kommentarer:

  1. Skönt att allt gick som det skulle och som tur är har våra fyrfota vänner en helt annan förmåga att hela sig än vi har. Tratt är ett elände men om ett par dygn har han vant sig. Kisseriproblemet kan bero på att han fortfarande har narkos och bedövning kvar i kroppen, har upplevt samma sak med settern vi hade. Var ett evigt kånkande fram å åter innan det slutligen kom lite... Detta kommer att gå bra, han är en liten fighter!

    PS Jag tog av tratten på Pippis när det var dags för mat och dricka (jag vabbade) men till slut lärde hon sig hur hon skulle "håva upp" torrisarna i tratten! Strålande!

    SvaraRadera
  2. Men stackars stackars lilla Svante.. HAn ser verkligen bedrövad och ledsen ut :(
    Jag hoppas att ni allihopa får sova inatt...

    SvaraRadera
  3. Jag har klickat in mig på din blogg xx gånger idag för att kolla hur det har gått för Svante. Det var en lättnadens suck när jag såg att allt gått bra för er och jag hoppas att tiden efter operationen inte blir allt för svår.

    Ha det bra och hälsa Svante från rasfränderna i norr!

    SvaraRadera
  4. Hugaligen vid ynklig han ser ut. Tycker verkligen synd om lillpojken!Hoppas allt går bra nu! Kram Sandra med familj.

    SvaraRadera
  5. Stackars stackars Svante, ont i själen gör det när de inte mår bra. Men... Va skönt att ni inte behöver operera andra benet också! //Ingela

    SvaraRadera
  6. Ta av tratten när han ska käka.
    Och tror han kommer o vänja sig efter ett tag.
    Tratt är heller inte populärt hos Teddy då han också kan inte krypa under sängar o soffor. Men de vänjer sig :)
    Hoppas läkningen efter op kommer o gå fin fint :)

    SvaraRadera
  7. Tack för alla kommentarer. Blir nog tufft att försöka hålla Svante stilla, han har piggnat till sej fortare än vi trodde.

    SvaraRadera