måndag 9 maj 2011

Det här var ju inte precis


vad jag ville hitta på stigen ner till vår lilla badstrand när vi kom hem från jobbet. Men det var precis vad jag gjorde. Blev helt iskall och hämtade en pinne som jag kunde peta med för att raskt konstatera att huggormen var stendöd. Men den kan inte ha varit död särskilt länge för kroppen var fortfarande mjuk. Kan den ha dött av värmeslag???

Fattar inte hur det kan ha gått till. Svante har varit i hundgården hela dagen och jag tror knappast Hasse ger sig på att döda en huggis, inga bitmärken hade den på kroppen heller. Kan det vara en rovfågel som tappat den, men varför just på våran lilla badstig. Bekymrad är jag nu i alla fall, känns inte bra om det finns huggormar här.

3 kommentarer:

  1. Näe usch, nu kommer jag bo i mina rosa gummistövlar när vi hälsar på hos er.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Anna.

    Inga träskor här inte. Inte nu längre i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Äsch, jag går ju med Foppa-tofflor!

    SvaraRadera