tisdag 3 maj 2011

Tisdag = Friskvård!


Men idag fick jag köra hem själv. Micke blev kvar i ett viktigt möte på jobbet. Kändes lite pirrigt men jag lyckades parkera snyggt mellan containern och grannen Barry utan en skråma på bilen.
Svante som älskar att omge sig med sina favoritleksaker blev stormande glad när jag kom hem. Han skällde besinnigslöst så det slog lock för öronen. Jag drog fram dammsugaren och körde ett svep genom lägenheten så han fick lugna ner sig under sängen. Torkade sen golven och var därefter lagom uppvärmd.

På med kopplet och ner på gården, slängde soppåsen och sen stack vi iväg Svante och jag. Idag är det 7 veckor sen Svantes operation så idag gick det undan förutom några kiss- och bajsstopp förstås. Vi sprang ner mot Mittuniversitetet, vek av mot ån och tillbaka upp mot Granlo. Känner mej nöjd, bästa springvädret, kallt och regnet hängande i luften, det gillar jag.

1 kommentar:

  1. Ojoj, ni har verkligen haft otur. Lider med dig. Hoppas verkligen inte att det blir något på det andra benet heller. Man blir ju så himla förälskad i dom små djuren och det är så hemskt om man skulle vara tvungen att avliva dem. Hör man att en nobs har blivit t.ex sjuk, varit med om en olycka eller något annat tråkigt, så tycker man ju så synd om dom, och deras hussar och mattar. Kanske till och med lite mer då det just är en nobs det handlar om, just för att man tycker om rasen så mkt. Men Svante verkar ju då inte värst ledsen över att han opererats just nu, så som det ser ut på bilderna iaf. :)

    SvaraRadera