tisdag 21 juni 2011

Hur funkar det egentligen????


Jaa, det undrar jag verkligen. När man konstaterade på akuten den 1 mars att jag fått flera blodproppar i höger vad så satt jag ju på waranbehandling. Fick åka flera ggr i veckan och ta sk PK-prov, AK-mottagningen ringde sedan upp samma dag och meddelade vilken waran-dosering som gällde. På breven jag får hemskickade står det Behandling: 3 månader. 

Nu har 3 månader gått och jag vet fortfarande ingenting. Blev kallad för ny provtagning om 4 veckor. Ringde AK-mottagningen som meddelade att de skrivit till min vårdcentral i Granlo för att få reda på om jag behöver utredas vidare för att få veta varför jag fick blodpropparna men de har inte fått något svar. "Det kanske är bra om du ringer och stöter på du oxå" sa sköterskan.

Idag ringde jag vårdcentralen som ringde upp mej efter 2 timmar. Sköterskan lät jätte förvånad och visste ingenting. Hon skulle lägga en lapp till en läkare som skulle ringa upp. Inte har det ringt någon läkare inte så jag får väl fortsätta att knappra waran helt ovetande. Måste nog snart få ett nytt recept???!!!

2 kommentarer:

  1. välkommen till vår underbara sjukvård. Hade en vikarie på reumatologen sist jag var dit, och hon (till skillnad från min ordinarie)påpekade vikten av att jag måste ta prover varannan vecka. Eftersom jag käkat min medicin i massor av år, och provsvaren ständigt är bra, så sket jag i vad hon sa, och tänkte att jag gör som min ordinarie läkare brukar vilja, Men döm om min förvåning när jag går till provtagningen, och ska ta prover. DÅ finns inte en enda provtagningslapp inlagd från reumatologen. Trots att hon betonade hur viktigt det var att jag ska ta prover varannan vecka. (var beredd på bannor för att jag inte varit dit och gjort mitt jobb... men de såg ut som frågetecken i stället) Tilläggas bör att ovan nämnda läkare (AT-läkare) var mer intresserade av mina bilder från min stallröntgen (som neurologen helt frisk förklarat) som hon absolut tyckte att jag skulle undersöka om det var något med, för hon tyckte hon såg något...
    Nä, du, finns alldeles för många läkare i dag som fått sin examen via kelloggs paketet i stället för många års studier..

    SvaraRadera
  2. Till min stora förvåning ringde faktiskt läkaren upp idag och ordinerade ytterligare 3 månader med waran. För övrigt undrar jag om det hade varit bättre att bo kvar i Sthlm när det gäller sjukvård.

    SvaraRadera