söndag 4 september 2011

Sista jaktturen denna vecka!


 Det var +13 grader varmt men ändå full sprutt på Svante. Tycker att det är mystiskt när man hittar nerbrunna stubbar i skogen.


Roligt tycker jag det är att hitta saltstenar i skogen, den här hade tyvärr gått i två bitar och ramlat ner på backen. Andra halvan låg en bit därifrån.


Vi har länge haft span på ett hus där vi sett en nobs i en hundgård. Idag när vi for hem efter avslutad jakt var det inte bara en nobs i gården utan två!!! Gissa om vi tvärnitade, svängde tillbaka och körde in på gårdsplanen för lite nobssnack. Det här är fina Klinga som är 4 år och hon är dotter till

Foppa som är en fruktansvärt stilig nobskille på hela 13 år. Aaaaaah vad jag älskar nobsar - vill ha en hel bunt!

Har förresten kommit på att jag faktiskt också vill skaffa mej en trädskällarbössa så jag kan vara med i leken jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar