torsdag 24 november 2011

Hundlista

Hittade en rolig "Hund-lista" hos Jenny & Teddy!

Dag 1 – Presentera mig själv

Dag 2 – Presentera min hund

Dag 3 – Berätta om din hunds ras

Dag 4 – Din första hund

Dag 5 – Andra husdjur i sitt liv

Dag 6 – Renras eller blandras?

Dag 7 – Hundsport

Dag 8 – Har du och din hund tävlat?

Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund

Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund

Dag 11 – Hur valde du kennel?

Dag 12 – En ras du skulle vilja ha

Dag 13 – En ras du inte vill ha

Dag 14 – Det här älskar min hund

Dag 15 – Det här tycker inte min hund om

Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund

Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund

Dag 18 – Tik eller hane?

Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2012

Dag 1 Presentera mig själv:
Katarina Åsman heter jag och är 53 år. Har 2 vuxna söner och 2 barnbarn. Är gift med Micke, som har 1 dotter och 1 barnbarn. Är uppvuxen i Kungsängen utanför Stockholm och har bott där ända till 2006 då jag flyttade till Sundsvall. Har arbetat på Försäkringskassan ända sedan 1976 men med olika saker (kontorsbiträde, sekreterare, nätverksadministratör och nu som tekniker. Tog körkort några veckor innan jag fyllde 50 och året innan jägarexamen. När jag var liten hade jag en osynlig hund (en chowchow) som hette Micko eftersom jag inte fick någon egen. Min farmor och farfar hade en silvergrå dvärgpudel som hette Kasper. Ridit har jag gjort i omgångar, först ponny, sedan stora hästar och därefter islandshäst. Drömde ju naturligtvis som många andra tjejer om en egen häst men någon sådan fick jag heller aldrig.

1 kommentar:

  1. Roligt att du kopiera listan :)
    Kom på lite mer saker som jag kanske ska skriva till xD
    Apropå naglar så funderar jag på o skaffa nått nagellack som e stärkande eller fixar sprickorna.
    Ska iväg till en zoo affär snart o köpa lite andra saker, men det är hemligt vad de ska vara och kommer komma upp på bloggen så småningom ;D

    SvaraRadera