tisdag 22 november 2011

På söndag är det första advent


och jag tror att det är första gången som jag inte ser fram emot det. Tycker bara att det känns jobbigt att släpa fram alla julsaker som ligger nerpackade i kartonger i källarförrådet, om några veckor ska ju hela rasket plockas undan igen. Kanske känns det extra deppigt för att det är så mörkt, blött och trist ute, eller så är det för att jag aldrig får sova på nätterna eller för att jag vet att jag inte kommer att fira julen med mamma, pappa, Marcus, Anna, Lilla Hugo, Jakob och Signe. Just nu känns det som jag hatar julen och önskar att den bara försvann hur snabbt som helst eller att jag fick sova och vakna upp när det är typ 1 februari!!!


Svante behöver inte bekymra sig över dylika ting, han är nöjd och glad om han får vara med sin flock, helst i sängen förstås med alla sina leksaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar