söndag 18 december 2011

Nu är det nog slut!

Nobsspring
Är nog tyvärr bara att inse att det är slut med trädskällarjakten för denna säsong. Det fungerar inte för Svante att springa i djup snö. Törs heller inte utsätta hans patellaknän för den påfrestningen, varken det som opererats eller det som inte har opererats. Visst, toppfågeljakt kan man ju alltid syssla med men det känns ju liksom inte lika kul. Ska vi jaga vill vi ju göra det med Svante.

Själv skadade jag mitt artrosknä när jag skulle skynda mej att forcera en plogvall, blev stressad av att Svante hunnit före upp på bilvägen innan vi hann koppla honom. Högg till ordentligt på baksidan lite till höger, kunde knappt sen stödja på benet. Hade ingen lust alls att åka till akuten men efter flera timmar hemma och en orolig Micke så lät jag mej övertalas att åka upp i alla fall. Ingen höjdare att tillbringa lördagkvällen på akuten.
Hade ändå rätt bra tur för det hela tog bara 3 timmar och det var i alla fall ingen ny propp i benet utan snarare en meniskskada.
Kände att jag vart irriterad på den unga ortopedläkaren som hela tiden tjatade om "vid din ålder". Herre Gud 53 år - är livet slut då??? Bara för att jag fått artros i knät efter det svåra benbrottet sen jag flög av en häst för 100 år sedan. Enligt honom är det "no no" när det gäller löpning. Nä motionscykel var det som gällde. Motionscykel och Diklofenak. Hur kul är det på en skala att ha en motionscykel i vardagsrummet och ett löpband ala Cesar som Svante kan springa på.

Nu ska jag väl inte överdramatisera, blir det inte bättre i knät på 2 veckor skulle jag kontakta vårdcentralen, låser sig knät måste jag upp på akuten pronto för då blir det operation. Hade i alla fall "för min ålder" bra syreupptagning och blodtrycket var det heller inget fel på. IRONISK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar