torsdag 29 december 2011

Smäll-helvetet!

Hjälp!
 har startat. Svante låg inne i sovrummet i dubbelsängen och jag sitter med fötterna i blöt vid köksbordet när någon plötsligt fyrade av smällare precis här utanför. Först sprang Svante raka vägen in till husse och tokkrafsade på honom.

Gillar inte smällare
 Sen fortsatte han ut till mej i köket och eftersom jag inte hann värja mej for han rätt upp i knät och krafsade som en tok rätt över mitt bröst. Ja jag vet att man ska ignorera när det smäller men det är fasen inte lätt när Svante kommer flygande som en projektil.

Nobs-snooza
Inga roliga dagar som man har framför sig nu. Hatar verkligen det här smällandet i tid och otid. Om man ändå kunde hålla sig till att smälla och dundra vid 12-slaget på nyårsafton. Då kan man ju faktiskt värja sej och just vid den tiden brukar man ju heller inte rasta sin hund.

2 kommentarer:

  1. Stackars Svante. Ica maxi i Häggvik säljer inga fyrverkerier med hänsyn till djuren, det tycker jag var ett bra ställningstagande. Nu är det kungafamiljen dax!

    SvaraRadera
  2. Verkligen bra ICA-affär. Missade första kvarten av kungafamiljen - sen satt jag som klistrad.

    SvaraRadera