lördag 28 januari 2012

Djuren väckte mej kl 7:05!

Skidess
 Då tyckte både Hasse och Svante att matte hade sovit färdigt. Anföll på bred front. Hasse surrade på höger sida och Svante utstötte sina nobsbröl på vänster sida. Lika bra att gå upp tänkte jag, hoppade i täckbrallor, drog på mej täckkappan och gick ut med Svante. Satte sen på kaffe, läste tidningen i sängen och drack nybryggt kaffe. Bäddade sen rent i sängen, drog igång tvättmaskinen. Stack sedan iväg bort till Töva för lite skidåkning. Fruktansvärt var det, inget spår, ingen kondis och knäsmärta "from hell". Svante fick vänta i bilen och det gillade han inte. Protesterade höggljutt på nobsars vis.

Nobskontroll
For sen förbi ICA Kvantum i Nacksta och handlade några smågrejjer. Hem och duschade. Fixade "Dexter-lunch". Sen iväg till Birsta där vi handlade skummadrass, tyg och kuddar till kökssoffan. Kökssoffan är nu skurad, benen kapade och har fått ny fin dyna att sitta på. Vi är så jäkla nöjda så det är inte klokt.

7 kommentarer:

  1. Ååh, va fint det blev! Toksnygg soffa och så gillar jag finaste bilden på väggen ;-)

    SvaraRadera
  2. Lite avis på att dina djur väcker dig så tidigt på morgonen! Jag skulle behöva gå upp så tidigt men istället blir der runt 11-12 tiden :S och då har ju halva dagen gått. Men sen så sover jag jätte lite på vardagar och praktisk taget sover ikapp de på helgerna.. lite bra men ändå dåligt tycker jag.
    Soffan blev ju jätte fin :)

    SvaraRadera
  3. Har du testat Atrox mot känatros ?
    Jag började käka dem i November (2 per dag) i December trappade jag ner till 1 per dag.
    Man är som en ny människa, smärtan finns där ibland men rörligheten har ökat med massor.
    Framför allt så har vilosmärtan gått ner, rekommenderas varmt !

    /alvar

    SvaraRadera
  4. Vi är verkligen jätte nöjda med soffresultatet. Nu luktar den inte så mycket cigarettrök länge, mest ättika.
    Gillar att vakna tidigt, är morgonmänniska men inte hur tidigt som helst. Inge kul när Hasse väcker mej vid 3-snåret.
    Nix Artrox har jag inte testat, vad är det för något? Finns det på apoteket?

    SvaraRadera
  5. Härligt vad fin den blev klar. Hoppas det hjälpte med såpa, ättika o lite kärlek :-)

    SvaraRadera
  6. Soffan blev jätte fin och skumgummi till dyna, tyg och kuddar hittade vi på gardinbutiken i Birsta så Birsta är inte så dumt ibland. Nu luktar det mest ättika för vi har kvar en skål som står inuti soffan.

    SvaraRadera
  7. Ja det kan ju ta ett tag. Går ju med kaffebönor oxå säger de lärda, men även om det luktar godare, så tycker jag inte det ger någon långtidseffekt..

    SvaraRadera