tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag!

Socker
Å Coffy är söt som en sockertopp men har ett fruktansvärt skall som han gärna låter höras när jag ska äta, när han alldeles själv har hoppat upp i sängen eller när han vill ha igång Svante. Svante uppskattar verkligen inte Coffys höga valpskall. Otroligt vilken skillnad det är mellan hur Svante var som valp och hur Coffy är. Coffy har enorm aptit. Svante ville nästan inte äta någonting, vi fick ha maten framme jämt. Coffy piper redan och talar om när han är nödig. Är jätte duktig på att kissa och bajsa utomhus. 
Eftersom jag är ensam hemma med hundarna måste jag ta ut bägge två samtidigt när det är dags för Svantes lunchrastning. Då har jag draghjälp av Svante så Coffy går nästan perfekt i koppel, han gillar inte att bli buren. Eftersom valpar inte just ska gå promenad blir det en kortare runda.
Hann t o m raka benen, armhålorna och duscha på förmiddagen medans Coffy skällde utanför duschkabinen. Ringe Folksam och försökrade Coffy och sa upp Hasses försäkring hos Agria.
Micke fick komma hem tidigare för jag skulle vara hos sjukgymnasten kl 15.00. Hundarna fick följa med i bilen och medans jag låg på bristen och blev "elektrifierad" fick Coffy komma in på jobbet för en liten snabb uppvisning. Micke behövde inte ens visa inpasseringskortet. Det räckte med att visa Coffy. Tyvärr kräktes Coffy i bilen på vägen hem, det var lite tråkigt. Svante har aldrig kräkts när han har åkt bil. Jo en gång när han hade ätit en massa sork.

2 kommentarer:

  1. Tycker att det är bra att en hund kan vara i bur. Känner att mina hundar har haft de stället som en liten fri-zon.
    De var lite svårt att filma.. så fort jag tog fram kameran så sluta han (som man ser i början av filmen) och sen så fick kameran ligga så jag bara kunde trycka på knappen så den börja filma. Tog lite mer än en timma att få ihop filmen. Lite tråkigt att Teddy verkar inte alls tycka om kameran :( Håller på för fullt att försöka få den att bli något posetivt/roligt men hjälp av godis.. men än så länge har det inte blivit någon skillnad märker jag.
    Jo en fråga.. Svante verkar ha många leksaker och springer rundor med dem tar han inte och dödar dem? För antingen så rör Teddy inte dem eller så sliter han dem lite i sticken. Den trasan på filmen har vi haft som kamptrasa så de har inte gjort nått att han gjorde sönder den och som man ser så har jag även smugglat dit tuggpinnar.

    SvaraRadera
  2. Svante är inte heller så förtjust i kameror och när man ska fota. Det lustiga var att det var samma sak när jag skulle fota Olle och Tummen (farfar och pappa). De gillade inte heller att bli fotade.

    Svante har ju också tyckt om att vara i buren, där han han alltid kännt sej trygg men Coffy verkar vara svår att övertyga men det kommer nog så småningom.

    SvaraRadera