måndag 13 februari 2012

En tung dag!

Nobspojkarna
Har svårt att vara glad i dag. Tårarna rinner mest hela tiden. Vi har fattat det jobbiga beslutet att ta bort Hasse så ikväll åker Micke iväg med honom. Känns fruktansvårt sorgligt och jobbigt. Min allra finaste kattkille. Men han trivs inte som innekatt. Det syns så väl och har synats hela hösten och vintern fast jag har förträngt det. Han mår inte bra och har varit mer och mer dum mot Svante sista tiden och igår var han dum mot Coffy. Vi är livrädda att han ska skada någon av hundarna. Helst hade jag ju önskat att han hade kunnat få flytta ut på landet och bli utekatt. Världens finaste och duktigaste råttjägare. Oh Gud vad jag kommer att sakna honom. Älskade Hasse du kommer alltid finnas i mitt hjärta för jag har aldrig haft någon katt som du.

Hasse från Täby Kyrkby

6 kommentarer:

  1. Just nu önskar jag att jag hade en gård på landet, då skulle jag med glädje tagit hand om honom! Han är helmysig, så jag förstår att det blir tungt för er. Men ibland är livet så här...Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  2. Jättejobbigt kan jag tänka mig!! Och han är ju så speciell oxå Hasse. Tänker på er!!

    SvaraRadera
  3. Fel, fel fel. Säger bara det.
    Marie

    SvaraRadera
  4. Huvva, inge roligt då man måste ta såna beslut. :(

    SvaraRadera
  5. Inte roligt med sådana beslut :(
    Det var nog bättre att göra så än och låta honom vara kvar, eftersom han inte trivdes med att vara inne katt.

    SvaraRadera