söndag 26 februari 2012

Stughelg!

Mysa i soffan
 Jag slutade 16.30 i fredags men Micke hade förberett och packat så när jag kom hem packade vi in oss i bilen och for upp till stugan. Coffy förde ett jävla liv bak i bilen så jag nästan började grina och ville stanna och gå ut.

Nobspojkarna
 Kallt som tusan var det när vi kom upp och nästan mörkt. Stugan har ju stått oanvänt och med vatten och el avslaget ända sedan tidigt i höstas. 2 dunkar vatten hade vi med oss och diskvatten hämtade Micke i sjön + att vi smälte snö.

Monstret Coffy
 Så härligt att bara kunna släppa ut hundarna och låta dom springa fritt ute och snön.

Mina fina killar
 Nordvästan vinden blåste svinkallt så vi vågade inte ha Coffy ute för långa stunder eftersom lilla valpmagen och pillen är helt utan päls.

Cheezeballsgratäng
 I går kväll lagade vi cheezeballsgratäng som blev MYCKET god.

Vad blir det för mat?
 Naturligtvis måste killarna kolla vad som händer i köket.

Julklappswhiskyn
 För att hålla värmen i kylan drack vi av min fina julklappswhisky.

Lite spring
 Full fart ute.
Full fart
Coffy hittade naturligtvis en massa pinnar och kottar som han absolut skulle tugga på.

Svantegos
Svante jagade räv över isen i morse, skulle sen vakta hela dagen så den inte kom tillbaka samtidigt som han drömmer och piper efter löptikar.

3 kommentarer:

  1. Mysigt att vara i stugan och kul för hundarna förstår jag :-)
    Idag invigde jag mina Icefighter och jag har inte frusit trots 4 timmar ute varav 3 på släden :-)
    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som att Svante inte är lika skeptiskt till lille Coffy nu, vad härligt! :D Jo jag vill gärna sätta Rippe i avel, har haft en hel del som varit intresserade av han, men ska försöka meritera han lite mer, gå några jaktprov först så att man kanske kan ställa han i jaktklass på utställning och få tävla om CERT. :)

    SvaraRadera
  3. Icefighter FTW :-)
    Jorå det går Svante börjar nog gilla Coffy lite mera nu.

    SvaraRadera