fredag 23 mars 2012

Fredagsnöje!

Pärlan
 Tjoho! Här är den, min nya pärla. Micke skjutsade ut mej till Team Sportia i Birsta så jag kunde hämta nyförvärvet. Kändes lite småläskigt till en början och jag kom iväg lite sent eftersom Jakob ringde precis som jag var vid Drakborgen. Hann mörkna under tiden och jag hade lite svårt att komma underfund med växlarna. Timmervägen är ju inte roligaste vägen att cykla på.

Nyfiken
 Hämtade upp gamla cykeln från cykelförrådet eftersom jag ville att Micke skulle flytta över lite prylar. Coffy är inte ett dugg rädd utan istället hur nyfiken som helst och skulle vara med och titta. Svante tyckte det blev otäckt och kröp under sängarna.

Eleven
 Tror Coffy kanske vill utbilda sig till  cykelreparatör så småningom.

Glad
 Glad över nya cykeln, glad att det gick bra att cykla hem, glad att jag sov som en klubbad oxe efter att ha följt ayurveda-rådet att dricka ett glas varm mjölk preppat med kanel, kardemumma och muskot. Mindre glad att jag sov så djupt att jag inte hörde att Coffy gick upp mitt i natten och kissade på hallmattan.

Intresserad
Husses verktygslådan var väldigt spännande, funderar på att ge Coffy en egen när han fyller 1 år om intresset håller i sig.

5 kommentarer:

  1. Fiiin den är din nya hoj :-)
    Haha Coffy ser verkligen jätteintresserad ut! :-) Så söt!

    SvaraRadera
  2. Ja vi hade det jättehärligt idag :-) och ja det är de som har Kasper :-) han låg i Marikas släde och vilade :-)

    SvaraRadera
  3. Fin är den men jäklar vad ont i rumpan jag får/fick!

    SvaraRadera
  4. Kul med en ny cykel. Har själv en mtb men här är det full vinter än så jag får hålla mig ett tag till. Men det är klart nu så regnar det ute så snön far nog fort i år.

    SvaraRadera
  5. Här har mycket av snön försvunnit, värre är det med allt grus som ligger på vägarna, är lite rädd för att få sladd i det.

    SvaraRadera