lördag 24 mars 2012

Fuskade lite

Med hemgjord hjortronsylt
 och åt våfflor redan idag. Jag vill ha hjortronsylt på mina och extra gott och roligt är det eftersom det är egenplockade hjortron. Micke vill ha drottningsylt på sina.

Till pojkarna
 Tänkte att pojkarna skulle få smaka varsit hjärta när vi hade ätit klart.

Varsin
 Svante blev eld och lågor

Skeptisk
medans Coffy var väldigt skeptisk. Det slutade med att Svante knep åt sig Coffys hjärta och slukade det i ett nafs.

Tänk vad mycket man hinner när man kliver upp tidigt. Hundarna väckte oss strax efter kl 6. Micke sprang ut med Coffy direkt sen drack vi kaffe och hundarna fick mat. Därefter gick jag morgonrunda med bägge hundarna. Hann sen städa lägenheten som var fruktansvärt skitig med drivor av fin sand på golvet som hundarna drar in via trampdynorna trots att man torkar dom med handduk.
Micke var iväg och tvättade bilen, dammsög den och satte på sommardäcken. Jag gräddade våfflor och efter disken stack jag ut och cyklade 8,74 km med nycykeln. Roligt som tusan men jobbigt, jag har ingen kondis alls eftersom all träning har legat nere sen strax före jul, det tokblåser och på flera ställen fick jag kliva av och leda cykeln där det var is och snösörja. Blir nog en tur i morgon också.

4 kommentarer:

  1. Gott med våfflor! Jag vill ha hallonsylt på mina jag :-)
    Härligt med en cykeltur. Kan tänka mig att du får lite ont innan du blir van!

    SvaraRadera
  2. Hallonsylt??!!! Det var ovanligt men säkert gott det också. Jo nu har jag rejält träningsvärk vill jag lova :-)

    SvaraRadera
  3. Ja Selene är SH. Övriga hundar i spannet är 4 SH, 2 AM (Alaskan Malamute) samt att vi även har Lasses dotters familjs Alaska Husky nu tillfälligt :-)
    Om du ser på bilden där 6 av hundarna ligger så är de längst fram Malamute - den svarta, SH - den vita, i paret bakom är Selene + en till SH och sen kommer Malamute & Alaska Huskyn. De 2 andra vita som är med Lasse när han sitter och pimplar är SH.

    SvaraRadera
  4. Häftigt med så många hundar och att de kan hålla sams allihopa!

    SvaraRadera