torsdag 8 mars 2012

Jag visste

Kökssoffemys
 att det skulle bli jobbigt med en valp i huset men hade ändå på något sätt förträngt hur jobbigt det faktiskt är. De sista dagarna har jag ångrat mej ett antal gånger och har nästan velat flytta hemifrån.

Trasig pläd
Blir tokig när jag inte får sova på nätterna och när Coffy är vaken är han på i princip ALLT. Idag har han  t ex bitit sönder pläden i bäddsoffan. Det går inte att lämna honom utom synhåll för någon sekund ens för vips har han varit och bitit i något. Kudden, täcken, skor, tofflor, kängor, elkablar....... För att inte tala om sitt koppel, dragkamp och morr.
Fick i alla fall en lugn stund nyss så jag hann sitta med fötterna i blöt och fila dom lite.

3 kommentarer:

  1. Ni kunde ha tagit emot Teddy ;D
    Väldresserad 5åring som inte tuggar på nått.. inte heller sin mat, typ, och säger inte ett enda pip förrutom hans glädje skall och yl när man kommer och hämtar han ifrån min hundvakt.

    SvaraRadera
  2. Låter som Coffy är en rätt jobbig valp, hoppas han lugnar sig snart.
    Har hittills haft lättsamma valpar som inte tuggat sönder särskilt mycket och inte varit så jobbiga i övrigt heller. Peppar peppar är väl bäst att tillägga.

    SvaraRadera
  3. Tror nog att det ska bli bättre med Coffy med tiden. Hoppas det i alla fall. Vi hade nog en väldig tur med Svante som var som lugn.
    Min förra hund, ridgebacken, förstörde inte så mycket som valp, hon förstörde mer när hon som vuxen blev skendräktig efter varje löp och skulle gräva djupa hål i säng och soffa.

    SvaraRadera