måndag 12 mars 2012

Skitigt!

Skitgris
 Nu är det bedrövligt att ha hund i Sundsvall, snön smälter men den smälter inte snyggt, nää det rinner och forsar en massa brun läskig sörja.Coffy lyckades ställa till sig ordentligt under lunchpromenaden.
Dubbeldusch
 Tänkte vara listig och kommenderade in bägge hundarna in i badrummet och in i duschen. Men Coffy smet, han ville inte duscha samtidigt som Svante så jag fick ta en i taget och spola av det värsta.
Missnöjda
 När jag hade handdukstorkat pälsarna så gott det gick satte sig pojkarna i köket och såg mycket missnöjda ut. Tror det berodde på att jag stängt dörren till sovrummet. Svante vill gärna rusa in dit när han är nyduschad och tokrulla sig i sängen.

Nöjda
När pälsarna var hyfsat torra efter en solig stund på balkongen packade jag in hundar och tomburkar i bilen och for till affären. Inte ett ljud hördes från Coffy där han satt i buren. När jag handlat färdigt och parkerade hemma såg han jätte sömnig ut när jag öppnade bakluckan. Inget kräks och inget kiss. Har börjat lägga några levergodisar i buren innan jag lyfter in Coffy.
Har just kommit hem från hundträningen i Timrå, vi passade på att stanna till en snabbis på Siba på vägen dit och inhandlade en ny eltandborste. Inte ett ljud från Coffy och inget kräks eller kiss. Håller tummarna att det har vänt.

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att det funkar bra med buren, helt klart känner han sig trygg med den :-) Hoppas det fortsätter gå fint!

    SvaraRadera
  2. Ja vi håller tummarna för det. Vill ju så gärna fara ner och hälsa på min familj i Stockholmstrakten i påsk.

    SvaraRadera
  3. Glömde svara på din fråga hur det såg ut med snö här nere. Snön är historiett borta finns lite isfläckar här och där, där inte solen kommer åt på dagarna.
    Får nu damsuga varje dag då Teddy tar med sig srus och sand in, han är ute nu varje dag jag är på jobbet. Men har kommit på att om jag sköljer av han i duschen, även om han inte är blöt/lerig, så håller det sig renare inne :)

    SvaraRadera
  4. Ingen rolig årstid nu, samma visa här att man skulle behöva dammsuga varje dag. Hatar när det knastrar under fötterna inomhus. Trots att man torkar hundarna med handduk drar de in sand och grus.

    SvaraRadera