lördag 3 mars 2012

Tar plats!

Soffhundar
Verkar som soffan vi har i stugan plötsligt är för liten. Särskilt när två trötta nobsar breder ut sig när vi försöker titta på Gladiatorerna. Melodifestivalen skiter vi, har haft vår egen här i Norrhassel. Isen sjunger för fullt, det är -6 grader nu, rävarna skäller, månen lyser så någon pannlampa behövs inte ikväll. Börjar längta efter sängen, har varit uppe sen strax efter kl 05.00.
Tidigare fick jag för mej att jag skulle smyga iväg för att se om jag kunde hitta ena räven som skällde så frenetiskt innan det blev tvärmörkt. Mycket riktigt såg jag hur den sprang fram och tillbaka ute på isen exakt där det på förmiddagen var fullt med folk som fiskade. När jag kom tillbaka till stugan släppte jag åt Coffy för att han skulle kissa. Trodde att han skulle stanna på gården men ICKE. Han for iväg med nosen i backen och trots att jag stod precis nedanför bron följde han mina spår nästan ända ner på isen nedanför grannens stuga. Blev helt förvånad, Coffy är ju inte 12 veckor ännu och det var nästan mörkt å Svante var kvar inne i stugan. Han verkar vara en riktig tuffing som gillar att sticka iväg på egen hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar