torsdag 1 mars 2012

Ute

Bita och tugga
 är det skönt att vara. Blir nästan lite skogsträning för Coffy som hittar pinnar och annat att tugga på hela tiden. Problemet är att han kan springa ut på snön men den bär inte mej så jag har svårt att få tag på honom när han tuggar på något.

Mården
 Idag upptäckte Coffy mården som hänger vid ytterdörren.

Kollar
 Och så måste han ner och tugga lite till.

Spejar
 Svante vaktar, håller koll hela tiden. Kommer det en bil uppe på vägen måste han genast skälla.

Kompisar
Vart orolig när hundarna plötsligt var utom synhåll, då hade Svante lurat med sig Coffy långt ut på isen. Dom blir i alla fall mer och mer kompisar.

Har hämtat in mer ved så jag kan elda i kväll, nu behövs det inte, är + 8 grader ute. Sen har jag samlat in snö i kastruller till diskvatten. Dumt att jag glömde mina Diklofenak hemma, skulle behövt dom nu. Får ont av att pulsa i den djupa snön efter vovvarna.

2 kommentarer:

  1. Kul att se hundarna ute i snön. Det ser ut att vara rätt mycket fortfarande.

    Coffy verkar jätte gullig. Han upptäcker världen precis som vår bebis.

    SvaraRadera
  2. Här är MASSOR av snö fortfarande, svårt att gå för mej. Jag sjunker igenom medan hundarna springer ovanpå.

    SvaraRadera