onsdag 11 april 2012

Inget går säkert!

Trasig boll
Inget går säkert för Coffys hemska valptänder. Inte ens den här bollen som vi trodde skulle passa. I morse var det blåa bollbitar i bajskorvarna. Han har förstört alla Svantes fina leksaker och är nu i färd med att bita sönder koppel nr 2.
Är hemma från jobbet med förkylning och huvudvärk men hundarna måste ju rastas ändå. Igår fick jag höra att grannarna inunder oss blir väckta på morgonen av Coffys skällande. Pinsamt och jobbigt. Svårt att veta hur man ska hantera problemet. Coffy skäller ju mest på Svante. Ger vi hundarna varsitt tuggben ska Coffy ha det som Svante har och tokskäller tills Svante släpper benet eller vi tar bort det. Han skäller om Svante hoppar upp i Mickes eller mitt knä. Han skäller om Svante gömmer sig under sängen. Suck och så blir jag stressad av att veta att grannarna blir störda.

4 kommentarer:

  1. Krya på dig!
    Förstår att du blir stressad över att Coffy väcker grannarna. Trist att han ska skälla så mycket. Hoppas att han slutar med det.
    Här har vi en sjuk hund, Tarro har kraftigt virus i hals & svalg så han går på medicin nu i 2 veckor tills vi ska på återbesök och då får vi se om han behöver äta medicin längre än det.

    SvaraRadera
  2. Aj då, det lät inte kul, hur märkte ni att han var dålig?

    SvaraRadera
  3. Tycker att det är bra att grannarna säger till så man kan fixa problemet. Hmm vet inte alls hur ni kan få de problemet fixat, har ju som tur är en nobs som extremt sällan skäller eller ger ifrån sig ljud :S
    Jag vill ju att min ska skälla mer.
    Känns jätte skönt att få körkortet fixat. Helt underbart att jag har kunnat låna min sambos bil när jag i veckan behövde åka iväg och handla mat till teddy, vilket blir en gång i månaden och för det så blir hela frysen full+man har en sambo som klagar på att köra dit samt att frysen är full. De hade också gjort om i djurbutiken så man hade verkligen tid att kolla på fiskarna och de andra djuren och saker. Nu blir det att spara till en egen bil :)

    SvaraRadera
  4. Svante skällde ju även han en hel del inomhus när han var valp. Då skällde han mot Hasse men vi lyckades träna bort det värsta så vi får försöka göra samma sak med Coffy. Inomhus skall det ju helst vara lugnt och tyst.

    SvaraRadera