måndag 2 april 2012

Ludd!

Smaka
 Ikväll fick vi hem en leverans med "ludd" från Ånge. Tusen tack för vingarna Anita H!

Mmmmmm
 Coffy blev väldigt intresserad.

Spännande
Tjoho! Det här var grejjer det! Stackars Svante vart väldigt brydd när han kom ut i köket och det luktade "skogsfågel".

Medans Micke är på styrelsemöte med "trädskällarklubben" har jag och hundarna tränat koppelgång och hundmöten. Blev grymt imponerad av Svante som inte flippade ur och började skälla hysteriskt trots att vi mötte så många hundarna av olika storlek och ras när vi promenerade längst Selångersån. Är hur stolt som helst, tror att vår träning har börjat ge resultat så det gäller att inte släppa efter. Inget kul att promenera med en hund som nästan går bärsärkargång när han möter andra hundar och hur skulle det kännas med 2 som gör samma sak??!! Har inte ens haft vattenpistolen med mej, bara pratat lugnande med Svante, när jag har fått kontakt med honom har han fått godis och jag har fortsatt att berömma hans lugn och hans tystnad.

2 kommentarer:

  1. Låter ju toppen att ni ser resultat av eran träning med Svante. Och troligen så lär sig Coffy efter Svante ;D
    Men de är bara till att vara på det och träna för fullt, kan ju hända att de glömmer.
    Tråkigt nog så har jag nu en hund som inte kommer på inkallningar längre :( Har tränat nu i vinter som en galning och blir bara ledsen och besviken på att han inte kommer. Vet inte om det kan bero på att jag är sträng medans Niklas och hans pappa kan ropa på han flera ggr och om han inte kommer ja så får han vara ute för det. Jag vill ha en hund som kommer första gången som man ropar, de har jag pratat med dem flera ggr men de verkar inte lyssna.

    SvaraRadera
  2. Kul med vingar :-) Duktig Svante! Vad kul när träningen ger bra resultat. Bara fortsätta så! Ja det känns väldigt trist när snön försvinner och man inte kan köra släde nåt mer. Som tur är kan man göra det ett tag till här iaf! Sen blir det sparkcykeln som gäller.

    SvaraRadera