fredag 20 juli 2012

Borde laga kvällsmat!

Hundgårdsbygge
 Men det var så vansinnigt tyst, lugnt och skönt när Coffy somnade på köksgolvet så jag satte mig vid datorn en stund. På förmiddagen kom postbilen med hundgårdsgrejjerna som Micke beställt.

Hundgårdsbygge
 Han påbörjade arbetet direkt men upptäckte tyvärr att det blivit miss i mätningen så vi hade beställt en 120 sektion för lite. Ja ja, vi får skylla på att det knappt gick att stå ute och mäta på grund av knottsvärmarna som gjorde att man höll på att bli tokig.

Doftschersmin
 Plockade med mig några kvistar doftschersmin när vi var iväg till stugan igår för att klippa gräs, skifta bäddsoffor och hämta mera prylar.

Sovrummet
 Byrån från stugan är på plats i sovrummet och jag har stått halva förmiddagen och försökt att få ordning på mina kläder.

Min halva
 Vår fina "walk-in-closet" är så gott som klar och kläderna hänger hyfsat i ordning.

Mickes halva
Inte riktigt klart ännu eftersom vi måste förvara prylar här under tiden vi fixar klart den andra "kattvinden". Nu ska jag ta mig i kragen och förflytta mig till spisen. Ikväll blir det pommes frites, stekt rostbiff och beasås.

1 kommentar:

  1. Jo det går jättebra med Selene & valparna, så härligt.
    Det är så typiskt att de måste kräkas på mattor!
    Ha en skön fredagkväll!

    SvaraRadera