fredag 27 juli 2012

Flyttledig!

GT och Mårbacka
 På mitt jobb har man rätt till en flyttdag, det har Micke och jag utnyttjat idag. Visserligen har vi ju redan flyttat men vi var uppe med tuppen i morse. Eller rättare sagt Svante kräktes under sängen nån gång mellan halv 5 och 5. Så strax efter 5 var jag ute på promenad med bägge nobspojkarna. Efter kaffe och macka lastade vi släpvagnen proppfull med skräp från garaget och massor av banankartonger. Var klara lagom tills det var dags att fara till Blåberget som öppnar kl 9.

Hemma
 Efter besöket på Blåberget fortsatte vi till Birsta på "hissgardinsmission". Efter många om och men köpte vi i alla fall en på Gardinbutiken. Jag köpte present till storsonen som fyller år på tisdag och Gin på Bolaget medan Micke gjorde Bauhaus. Handlade på ICA i Nacksta, fortsatte sedan direkt till stugan med tom husvagn och lastade på grejjer. Nu har grillen och stora fina parasollet fått flytta hem.

Är det färdigt snart?
 Soligt och skönt ute, med grillen hemma var det dags för premiärgrillning. Nobspojkarna var förväntansfulla.

Fläskkarré och enchiladas
Fläskkarré och enchiladas + cole slaw blev det. Gott som tusan. Å vad jag älskar Micke Åsman och vårt nya hus!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar