fredag 24 augusti 2012

Brandövning!

Pannkaksgräddning
 OK! Nu vet vi att brandlarmen vi köpt och monterat upp fungerar. Jäklar vad det började tjuta så fort jag började grädda pannkakor.

Brandlarmsvakt
 Ingen risk att brinna inne. En av poliserna kom inspringande direkt och kontrollerade att allt stod rätt till med matte i köket.

Fredagsmys
 Åsså lite fredagsmys med nygräddade pannkakor, vispgrädde, ett glas rödvin, björnbärs- och drottningssylt.

Vill smaka
En som är sugen och gärna vill smaka det är Svante som gör matte sällskap vid köksbordet.

Och vet ni vad!!! I morgon är det den 25 augusti och då smäller det!!!! Får vi hoppas i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Jo de är underbart söta. Jaa så himla skönt att få städa ur ordentligt och ha valparna där ute nu. Skitjakt på er imorgon!! Så spännande! Martin & Tarro åker strax iväg till mina föräldrars hemby där vi jagar älg, han ska jaga fågel på morgonen och sen är det skjutning med jaktlaget. Jag blir hemma med Selene & valparna. Matar valparna 4 ggr/dag nu så kan inte åka bort nån längre tid.
    Men sen på kvällen ska vi in till Boden och se Brolle så då får jag komma mig ut lite jag med :-)

    SvaraRadera
  2. VAR kommer det att smälla??? Törs man gå i skogen?

    SvaraRadera
  3. Ingela: Kul att se Brolle, jag flög med samma plan som honom en gång från Göteborg till Sthlm. Stod bakom honom i kön till planet, hade hoppats hamna på sätet bredvid men icke. :-)
    Agneta: Det är lugnt, bara att gå i skogen som vanligt. :-)

    SvaraRadera