måndag 6 augusti 2012

Falsk potatiskaka!

Falska potatiskakan
Ända sen min jobbarkompis Anna berättade att hon hade ätit "potatiskaka" har jag varit nyfiken på vad detta var för något. Sökte på nätet och hittade ett recept som jag bestämde mig för att testa ikväll. Stannade till  vid ICA i Matfors på vägen hem från jobbet och handlade ingredienser (men glömde köpa smör fick använda Bregott till glasyren). Micke tog med sig hundarna till stugan och klippte gräs efter middagen så då ställde jag mig vid köksbänken och började grejja. 
Det var lite svårare än jag trodde, den rivna mandelmassan ville klumpa ihop sig och gick inte så bra att strö ut över kakan. Blev besviken och less, ställde in den i kylen och stack ut på en träningsrunda med cykeln.
Tog sedan med mig en smakbit upp när jag satte mig nyduschad framför TV:n för att kika på Lotta på Liseberg och blev riktigt förvånad och överraskad över hur god kakan blev.

1 kommentar:

  1. Jo nu ser man deras ögonfärger och det verkar bli ett eller två bruna ögon med blått även i dem så det är nästan bara blått här.
    Idag har vi varit ute i gräset för första gången och var ute 2 timmar så nu sover de gott här inne :-)

    SvaraRadera