måndag 27 augusti 2012

Ingen jakt!

Klingermyrans Svante
 Ingen jakt idag då det stormat för mycket. Slutade i alla fall att regna men helsike så det har blåst. Tvätten jag hängde ut på förmiddagen torkade snabbt. Bra det för jag behövde bädda rent i sängarna och byta till tjockare täcken.


 Har istället ägnat mig åt lek med kameran och att försöka lära mig Lightroom.


Blev en sväng till Sörfors gummiverkstad för att lämna in det punkterade däcket. Eftersom även de övriga däcken ser underliga ut med knölar lite här och var beställdes helt nya sommardäck så vi får fortsätta åka på vinterdäcken några dagar till. Däckhandlaren hade nån teori om att vår bil behöver göra en hjulinställning. Fortsatte sen till ICA i Matfors för lite inhandling av proviant.


Sen blev det lite pyssel på gården. Micke sågade ner de nedersta grenarna från stora granen så att de inte ska vara i vägen för plogtraktorn i vinter när det är dags för snöröjning. Nya plastremsor sattes upp för öppningen till hundkojan och gräsklipparen gjordes rent och fick knivarna slipade.


Älskar känslan av att ha ett eget hus igen trots att vi bara har en toalett. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas att de kommer bli bra för er och hundarna med jakten.
    Lightroom är nått som jag skulle vilja ha, men jag är för snål för att skaffa (sparar mig till en egen bil). Skulle vilja göra några time-laps och Lightroom ska visst vara bra till de. Man ska kunna redigera och beskära samt räta upp XXX antal bilder så de stämmer med alla.
    Kan tänka mig att de är skönt med hus men ändå mycket jobb. Skulle behöva skaffa mig ett nytt jobb så jag kan få mig mig en bil och sen spara pengar till hus.

    SvaraRadera
  2. Jovisst är det jobb med hus så jag trodde nog inte att jag skulle bo i ett igen men vi längtade ut på landet. Bättre för hundarna också men vi blir tvugna att sälja stugan. Blir på tok för jobbigt att ha den kvar. Kanske måste vi köpa en bil till men vill helst inte för det blir så dyrt.
    Första gången jag kikar och testar i Lightroom, svårt men det gäller att ha tålamod att sitta och testa.

    SvaraRadera