torsdag 9 augusti 2012

Samma runda!

Kvällsrundan
Stekte köttbullar till kvällsmat som sen serverades med mos och inlagd gurka. När disken var fixad passade jag på att gå ut med hundarna så Micke fick sitta i lugn och ro och fixa/uppgradera nya handenheten till Coffys pejl.

Gick samma runda som jag gick med Svante igår men blev nog dubbelt så svettig och var så slut när jag kom hem att jag inte klarade av att ta av mej gummistövlarna som liksom fastnat ihop med sockorna. Kan för mitt liv inte begripa varför Coffy ska dra som en idiot.

3 kommentarer:

  1. Träna att gå med Coffy ensam och ha kopplet kort och "dubbelvikt" så du håller i med höger hand längre fram än där du håller vänster och kan snärta till med det framför nosen på honom och säga NEJ! eller nåt annat kommando om han försöker springa framför dig så att han lär sig att hålla sig vid din sida. Brukar köra så med Selene om hon är alltför dragig när jag promenerar med henne och då går det faktiskt bra. Hon kan ju fot men har så himla bråttom alltid.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset :-) Detta måste vi försöka testa! Både Svante och Coffy är likadana förresten, de har också alltid bråttom, kan aldrig gå i lugn takt.

    SvaraRadera
  3. Har du ett kortare koppel är det ju bara hålla det kort och så ha högerhanden högre upp och snärta med översta änden av kopplet. Jag har koppel som är 2,20 så därför måste jag ha det dubbelvikt.

    SvaraRadera