torsdag 13 september 2012

9 månader!

Kvällspromenad
 Idag blir vårt monster 9 månader men han fick inte springa lös på gården när vi kom hem. Nix han fick sin efterjobbetpromenad sen middag i köket medans jag fixade heta lammfärsbiffar till middag.

Ett tråkigt hygge
 Efter middagen tog vi med oss Coffy ut på kvällspromenad. Bestämde oss för att gå till sjön Tron. Jag tog med mig kameran.

Nybyggt
 Vi hittade ett nybyggt älgpass.

Mot Tron
 Nu är vi nästan framme.

Höstigt
 Framme vid Tron var det vidunderligt vackert. Jag hade kunnat stanna en bra stund och tittat på vaken i vattnet och bara njutit.

Vackert
 Men monstret har svårt att vara stilla, det kliar i tassarna och jaktinstinkten tar över.

En gammal brygga

Micke och Coffy
En kort stund lyckades Coffy sitta stilla och fint bredvid husse. När vi kom hem hade det börjat mörkna. Coffy fick vara i hundgården medans vi tömde släpvagnen på prylar vi hämtat hem från stugan.

2 kommentarer:

  1. Det är sååå vackert när vattnet ligger spegelblankt, underbart.
    Grattis Coffy, snart är han fullvuxen. Tiden går fort.
    Den 25 åker Astraea till sitt nya hem i Skåne. Få se hur det kommer kännas när hon åker. Både skönt och ledsamt tror jag.

    SvaraRadera
  2. Tack!! Hoppas Astraea får det bra i Skåne.Kan tänkte mej att det måste vara lite gruvsamt när valparna ska flytta till sina nya hem!

    SvaraRadera