söndag 2 september 2012

Blött slut!

Mycket saker
 Så var den slut - premiärveckan - som vi har väntat på nästan ett år. Men inte blev det som vi hade tänkt och önskat. Nästan så man funderar på att skita i att vara ledig till premiären nästa år.

Ensam i skogen
 Släppte av Micke och Coffy först innan jag och Svante fortsatte några kilometer längre in på jaktområdet. Kändes varmt, jag blev fort svettig men Svante var pigg och laddad.

Var är Svante
Joo där är han
 Han for iväg som ett spjut och på Astron kunde jag se att han gjorde fina sökturer men inte ett skall hördes i skogen idag. Där vi gick verkade det helt tomt på skogsfåglar. Det enda jag hörde var det förfärliga ljudet av nötskrikor.

Blött värre
I skogen var det vansinnigt blött, det forsade, porlade och plaskade. Inte heller så skoj eftersom jag får vansinnigt ont i knät när fötterna sugs fast. Blev bara 2 timmars jakt sen körde jag tillbaka för att vänta in Micke och Coffy. Svante sprang 1 mil och hade en medelhastighet på 7,17.

1 kommentar:

  1. Verkligen trist när det bara regnar. Martin kommer hem imorgon kväll och far sen iväg till älgjakten några dagar. Blir även fågeljakt då när de inte jagar älg.
    På fredag ska valparna besiktigas, chippas & vaccineras. På lördag är de 8 veckor. Tiden har verkligen gått fort.

    SvaraRadera