söndag 30 september 2012

Dagens fåglar!

Större Hackspett
 Eftersom vi inte träffar på några andra fåglar än de som kommer till vår fågelrestaurang får jag nog ägna mig åt fågelfotografering istället för fågeljakt.
Liten blåmes
 Var iväg på jakt idag,  blev nog en 3 1/2 timmes tur. När vi närmade oss jaktområdet ösregnade det. Där vi först hade tänkt att jaga, där stod det redan en bil parkerad så det var bara att åka till ett annat ställe.
Grönfink - hona
 Coffy kämpade på fint men fan jag känner att jag börjar krokna. Verkar som det här med trädskällarjakt helt enkelt inte är min grej. Tror inte jakt är min grej över huvudtaget. Kanske ska börja ägna mej åt knyppling istället men med närmare eftertanke så hade jag 1:a i syslöjd så det är nog inte min grej det heller.
Blåmes igen
 Roligt med lite nya fågelgäster men det är våldsamt vad dom äter. Vi måste fylla på mat varje dag. Känns som det kommer bli dyrt det här och jag undrar om vi verkligen vet vad vi har gett oss in på.
Grönfink - hona?
 Får väl sälja mina bössor och köpa fågelfrön för pengarna.
Grönfink - hona?
 Tror att det var ett gäng med grönfinkar som dök upp på förmiddagen men vi stack hemifrån när vi hade ätit lunch så sen vet jag inte om vi har haft påhälsning av några andra fina arter.
Grönfink - hane?

Grönfink - hane?

3 kommentarer:

  1. Fina fågelbilder som vanligt!
    Kul att Coffy fick träffa sin pappa.
    Vänta bara tills ni kommer så att Coffy träffar på fågel och skäller härliga ståndskall och det blir riktigt spännande, då är det värt mödan i skogen! Helt underbart :-)

    SvaraRadera