lördag 29 september 2012

Hemma-bilder!

Fina Svinto-burken
 Bara tråkiga program på TV:n i mina ögon så jag gick ner i köket och satte mej vid datorn en stund. Coffy har äntligen somnat. Trodde att han skulle vara trött efter jaktturen på förmiddagen men det har varit full sula hela eftermiddagen och kvällen. Har ont i huvudet av allt hans skällande.
Kryddigt
 Några lätt tillgängliga kryddor vid spisen.
Hallen
 Soffan som skulle ha blivit en nobssoffa i köket står nu så fint i hallen. Där passar den perfekt när man ska sitta ner och snöra på sig jaktkängorna.
Hallen

Lyktor
 Fina lyktorna som vi fick av svärmor. Har haft dem i stugan men nu fick dom följa med till huset.
Fårfamilj 1
 En del samlar på ugglor men jag samlar på får.
Fårfamilj 2
 Skulle inte ha något emot att ha några som gick och betade härutanför.
Fårfamilj 3
Men nöjer mig med att några inomhus istället.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder.
    Valparna låter mest bara när det är matdags och om jag bara tar ut dem en och en, då låter de som är kvar i hundgården/hundhuset.
    Valparna fick flytta ut i hundgården/hundhuset när de var 5-6veckor gamla och de trivs jättebra där ute då de kan springa in och ut som de vill.
    Tarro och våran förra finne Acke var båda väldigt matglada, helt tvärtemot vad finnarna är kända för så vi har aldrig haft problem med att de åt för lite under jakten. Däremot kan/kunde de strunta i maten på morgonen i bland och bara vilja ut och jaga.
    Fina får du har. Själv samlar jag på servetter! Lite udda kanske :-)

    SvaraRadera
  2. Verkar som att spetsar över lag är knepiga när det gäller mat. Äpplen verkar i alla fall vara en delikatess. Coffy blir tokig när jag äter äpple och slukar äppelskruttet i ett nafs. Servetter ja det var nog lite udda fast en faster till mig vet jag samlade på julklappspapper.

    SvaraRadera
  3. Tarro älskar vattenmelon, glass & fisk, äter man nåt av det får man inte vara i fred! Sen "plockar" och äter han själv alla bär i skog & mark när man är ute i skogen.

    SvaraRadera
  4. Svante gillade också vattenmelon, han tyckte även om andra melonsorter. Morötter tyckte han också om samt äpple. Coffy gillar också morötter. Sen gillar dom naturligtvis alla former av snacks typ ostkrokar, chips och popcorn.

    SvaraRadera