onsdag 19 september 2012

Skiftningar!

Bullens
 Micke var tvungen att sitta hemma och jobba i kväll. I morgon startar piloten för CIC och den börjar i Arvidsjaur hos vår behörighetsadministration. Jag tog med mej Coffy ut på promenad så han skulle få sitta och fnula på i lugn och ro och slippa ha en massa skällande i öronen när han skulle koncentrera sig. I dikeskanter kan man hitta spännande saker, som en Bullens t ex.

Hmmmm
 Inte lika spännande är det när man känner lukten av nyfällt timmer i näsan.

Ogilla
 Och den här synen gör en absolut INTE på bra humör. Hatar verkligen avverkningar och nu verkar man ha blivit helt vilda härute. Inte nog med att halva skogen på väg mot stugan är borta, nu skövlar man här också.

Utsikt
 Ja ja, här ser man lite skog i alla fall, hur länge nu det varar.

Överstjuktans Coffy
 Coffy var jätte duktig och fick bara lite ragg när vi passerade en gråhund (tror jag att det var eller var det en jämte) som var bunden i en löplina och skällde som en galning när vi passerade. Luktade nog hund på många ställen för det skulle stannas och luktas och han halvlyfte på benet minst 4 gånger.

Höst
 Hösten ger naturen underbara färger.

Vy
Mörkret faller snabbt så vi skyndade oss tillbaka. Jag hade ju inga reflexer alls på mej. Måste införskaffa en större reflexväxt. Den jag har passar ju bara över löparkläder och jag kan ju inte springa längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar