måndag 10 september 2012

Vad nu???!!!

Vad nu??
 Något brummar en bit bort från huset och jag kan skymta något från köksfönstret. Vad kan detta vara?

En skogsmaskin
 Det visar sig vara en skogsmaskin och som vanligt har jag svårt att skilja på om det är en skördare eller en skotare. I vilket fall som helst som tycker jag lika illa om bägge sorterna.

Mystisk aktivitet
 Någon mystisk aktivitet pågår. Ryktas om att det är någon tall som lutar oroväckande mot en teleledning som skall plockas ned.

Coffy funderar
 Coffy funderar och undrar vad som pågår.

Och protesterar
Och protesterar å det allra bestämdaste.

Skjutsade Micke till jobbet tidigare på morgonen. Själv känner jag mej svag, skakis och konstig. Förmodligen efter allt gråtande i helgen och att jag inte ätit så bra men nu när jag är hemma igen känner jag att jag faktiskt har ont i halsen. Kanske sorgen utlyst någon form av förkylning. Oavsett vilket känns det som att det nu får vara nog. Dags att vända blad för att citera Kungen och gå vidare. Tänkte ta tag i det där med att anmäla Coffy till en Grundkurs hos Matfors Brukshundsklubb men det står att hunden skall vara 10 månader och Coffy blir ju bara 9 månader på torsdag.

3 kommentarer:

  1. Det låter BRA om "den lutande tallen" tas ner ... det är kul att läsa din blogg, på så sätt får man lite info trots att man inte är på plats :-)
    Jasså du, förkylnng på gång? Själv trodde jag att jag var feberfri idag efter några febriga dagar ... men nu vet jag inte riktigt ...

    SvaraRadera
  2. Det bryter lätt ut nån slags förkylning när man varit så fruktansvärt ledsen och deprimerad. Hoppas det går bra med Coffy på kurs när det är dags!

    SvaraRadera
  3. Jo du Agneta nu tror jag "den lutande tallen" är borta. Känner mej raspig och konstig i halsen, trodde att det var efter att jag varit så lessen men nu vet jag inte. Hoppas du kryar på dig. Verkar härja nåt elakt virus nu med feber som inte försvinner.
    Ingela: Jo det är lätt att det blir så när man varit lessen.

    SvaraRadera