tisdag 9 oktober 2012

Fixar´t inte!!!

Hundträning
 Nää jag fixar det helt enkelt inte. Hundkurser är absolut inget för mig. Höll på att få fullständigt spel och rusade ut från grusplanen med Coffy. Slängde över kopplet till Micke som fick fortsätta. Jag ger upp. Micke får gå klart kursen om det ska bli någon kurs för Coff.
En kopp te
Det är en sak att träna hemma när jag själv har lust och jag själv bestämmer vad jag ska lära Coff. Att försöka lära honom en massa saker tillsammans med andra som någon annan bestämmer det har jag inte tålamod till. Särskilt inte när Coffy bara ska lukta, dra, skälla, titta efter husse och vara allmänt jobbig. Bläää. Blev lessen, frustrerad och frusen in till märg och ben. Värmer mig nu med en kopp te och hemtrevligt sprak i vedspisen.
Städarn
Coffy vilade upp sig i bilen under tiden vi hade teori i klubbstugan och sen i bilen på väg hem från Matfors. Nu hjälper han till att städa upp fågelfröna som hamnade på hallgolvet när vi skulle fylla på med nya frön i en tom plasthink med lock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar