onsdag 7 november 2012

Blåsigt!

Lilja
 Det blåser fortfarande men inte alls lika mycket som tidigare idag. Allt var lugnt hemma när vi kom hem från jobbet. Det var bara den bruna soptunnan för matavfall som hade blåst omkull. Inne har liljan jag fått av svärmor fått stora knoppar. Det är ingen amaryllis utan någon annan slags lilja som tydligen har funnits i hennes familj i flera år. Har tyvärr ingen aning om vad den heter.
Skåptitta
 Tog med mig Coffy på långpromenad för att spana efter norrsken då norrskensappen på min Ihpone visar Level 4 High activity. Men norrskenet lyste med sin frånvaro men väldigt stjärnklart. När vi kom hem undrade Coffy vad husse gör inne i skafferiet.
Sugen
 Verkar som det är något smaskigt på gång.
Snälla husse
Oj, en påse med ostkrokar, Coffy hoppas givetvis på att få smaka lite. Själv spar jag min påse till något annat tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar