fredag 14 december 2012

Fredagsmys!

Tomteskum och Riesen
 Micke var hemma idag, han var tvungen att ta ut sin "veckovila" vilket innebar att jag blev tvungen att köra till jobbet. Hade värsta ångesten igår kväll och kunde inte somna. Coffy hade "rävnoja" och sprang fram å tillbaka, pep och larmade för att det var färska rävspår utan för tomten när han hade varit ute och kissat sista gången. Jag fick gå ut igen när klockan var 23.30, lyckades då se några av meteoriterna eller vad det nu var som skulle komma farandes över himlen.
Quesadillas alá Tanja
 Stressad och nervös som jag var över att behöva köra i mörker och halka och vetskapen om att jag började kl 7 gjorde att jag inte ens mindes hur man får igång helljuset på bilen så jag körde i halvljus och i EPA-traktor fart. Hade huvudvärk hela dagen och stämplade ut kl 14.00. Tog nästan en timme att köra hem, vart inte bättre i dagsljus. Var livrädd att komma för nära vägrenen så att jag skulle hamna i diket.
Nobsmys
Hemma var det vamt och skönt. Micke hade eldat i vedspisen hela dagen. Vi tog varsin liten wirre, åt lite julskum och somnade sen en stund på soffan i kammaren. Lagade sen Quesidillas enligt Tanjas recept till kvällsmat och till det drack vi julmumma. Sen blev det två avsnitt av True Blood säsong 5 och snart är det dags att krypa till säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar