fredag 28 december 2012

Hasse och Svante!

Hasselhoff aka Hasse
 Eftersom Anna undrade vilka Hasse och Svante var kommer här 2 st bilder. Hasse var min katt som jag hade med mig när jag flyttade upp till Sundsvall och Micke. Eftersom vi bodde i lägenhet fick han vara innekatt under vinterhalvåret och utekatt under sommarhalvåret när vi bodde i stugan. Hasse tyckte mindre och mindre om att vara inomhus men eftersom vi bodde längs efter väldigt trafikerad väg ville jag helt enkelt inte släppa ut honom. Vi märkte att han mådde sämre och sämre psykiskt, han blev väldigt hård i magen och började anfalla Svante.
Klingermyrans Svante
I februari blev vi med Coffy och det gjorde inte saken bättre. Hade ingen att lämna bort Hasse till så efter många tårar och mycket vånda fick vi ta bort honom.Coffy visade sig vara en mycket jobbig valp som förde ett helvetes oväsen och gör det fortfarande. Tiden gick och det visade sig att vi helt enkelt inte kunde bo kvar i lägenhet utan vi började leta hus som galningar.
I juli flyttade vi ut på landet (om vi hade vetat att vi skulle flytta hade vi kanske kunnat haft Hasse kvar). Nu skulle i alla fall hundarna få det bra och vara tillsammans tänkte vi. Men glädjen blev kortvarig, i september skadade sig Svante så illa att det inte fanns något annat val än att låta honom somna in, han skulle precis fylla 4 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar