lördag 29 december 2012

Morgonstund =Ekorrstund!

Uppför spadskaftet
 Helt otroligt. Orkade vara uppe ända till kl var 22.45 igår kväll och lyckades se hela filmen "Hungerspelen" utan att somna. Gick ut en sväng med Coffy innan jag kröp ner i sängen och eftersom det var fullmåne var det så ljust att jag inte behövde pannlampan.
Se gullig ut
 05.40 tyckte Coffy att det var dags att kliva upp, gick ut med honom, därefter fick han mat och sen lyckades jag få sova en stund på soffan.
Upp mot taket
 När det ljusnade kom favoritkorren - den grå. Han eller hon är helt obeskrivligt gullig.
Pausa
 När den ätit sig mätt på solrosfrön skulle den absolut upp på taket.
Bruno med Titus
 Då vågade sig den brun/röda ekorren som jag kallar Bruno fram och åt tillsammans med Titus.
Korre på väggen
Gick ut för att försöka fota gråkorren på taket men då var den borta. Hittade igen den klättrandes på baksidan klättrandes på väggen.
Tog sen med Coffy på en sparktur ända bort till travtränare Pär Linderoths hästhagar i Mellangård i snöovädret. Det gick bra dit men när vi skulle hemåt började Coffy krångla. Då skulle han bita i kopplet, bita i svansen, bita i mina ben, skälla, hoppa upp på sparken för att få godis, äta isig hästskit från vägen, studera en hackspett, titta på kråkor, snöskotrar och skälla på jämthundar. Trodde aldrig jag skulle komma hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar