lördag 15 december 2012

Snöigt värre!

Skotta skotta
 Var meningen att vi idag skulle fara in till stan och handla julklappar.
Vintrigt
 Men vädret visar sig inte på sin bästa sida så vi fick lov att ställa in.
Massor
 Det blåser, snön driver, det är oplogat och snön vräker ner.
Springa
 Micke försökte skotta gården och jag hjäpte till så gott jag kunde fast jag har skottförbud på grund av revbensskadan.
Djupt
 Coffy passade på att springa runt och skälla domherre under tiden.
Pulsa
 Upp i djupsnön skulle han absolut.
Ploga
 Spelade ingen roll att han nästan försvann ....
Snö i morrhåren
 och fick mustaschen full av snö och is.
Var är domherrarna?
 Snygg är han i alla fall unge herr Coff.
Är dom där?
 Fick gå upp och gå ut med honom 04.18 i morse men sen fick jag faktiskt sova till 07.40. Det var bra länge sedan.
Full fart
Spana
Känns ju lite snopet att det fortsätter att komma såna enorma snömängder. Det innebär ju helt klart att jaktsäsongen 2012 fick ett aprupt och snöpligt slut. Vi som hade så stora förhoppningar med Coffy eftersom han är av en helt annan kaliber än vad Svante var. Han skalldriver ju inte ens.
Fina Coffy
Men det är bara att bita ihop och försöka gå vidare. På fredag nästa vecka är det Midvintersolstånd vilket innebär att vi äntligen går mot ljusare tider.
Titta

Gråsiska eller???
Skulle precis fixa varma mackor till lunch när jag råkade kika ut genom köksfönstret och fick syn på en ny gäst vid fågelmaten. Kan det vara en gråsiska?? Ibland är det så svårt att se och avgöra vilken fågelart det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar