torsdag 6 december 2012

Super Senap!

Harissa
I dag har jag jobbat igen. Klev upp när klockradion började spela 05.10. Micke stackarn hade då nästan nyss krypit i säng. Han satt uppe och jobbade i princip hela natten på grund av en massa telefoniporterande hit och dit. Ändå var han så snäll och gullig och klev upp, skjutsade mig till jobbet för att jag skulle slippa köra i snöovädret. Åkte till sjukhusgaraget och tinade bort all is från bilen samt fortsatte till veterinärhuset och vaccinerade Coffy som nu väger 13,9 kilo.
Senapskokning
Efter jobbet hade vi en trevlighetsaktivitet i matsalen på jobbet. Bl a spelade vi hockeyspel, ett sånt där gammalt hederligt bordshockeyspel.
Fick skjuts till Matfors av en arbetskamrat och där blev jag upphämtad av Micke, som varit hemma och sovit, och Coffy.


Färdigt
Hemma startade sedan senapstillverkning alá "Henrys Super Senap". Jag har inte vågat provsmaka ännu. Den lär vara stark och den ska nog få stå och mogna till sig några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar