söndag 20 januari 2013

Brattland/Åre helg!

Coffy och Gunnar
 I helgen har vi varit upp till Jenny och Jörgen i Brattland. Coffy och Gunnar blev väldigt glada över att träffas.
Här bor Jenny, Jörgen och Gunnar
 Så här vackert bor de, synd bara att det mulnade på, började blåsa och snöa.
Gurra och Coff
 Lukta, lukta och lukta
Fina brorsorna
 Brorsorna fann varandra direkt, inget bråk över huvudtaget, bara en massa juckande och tyvärr lite revirkissande inomhus.
Får vi gå ut?
 Coffy visade sig vara lite högre än Gunnar, men Gunnar har lite mörkare färg på sina fläckar. Mera åt det rödbruna hållet som Svante hade på sina.
Gunnar
 Det var bus och full fart hela tiden.
Killarna kroknade en stund
 Och att fota lekande nobsar är nästan helt omöjligt, i princip alla bilder jag tog blev suddiga. Jag som hade velat ha en cool bild när killarna tandfäktas.
Utsikt från Tott
 Jenny, jag och Coffy åkte in till Åre by. Vi kollade på utsikten från parkeringen vid Tott hotell.
Vid Tott hotell
 Det är mäktigt med fjäll, lite synd att sikten var så dålig. Micke och Jörgen var iväg på en skotertur upp på renfjället så Micke skulle få känna sig för.
En nobsbunt
 Micke provar att göra en nobsbunt.
Jennys jobb
 Jag passade på att köpa en del Åre choklad och blev bjuden på världens godaste kopp med varm choklad de luxe.
Gunnar i sin soffa
 Gunnar poserar i sin fina soffa i köket.
Fina bröderna

Lite frukost
 Nobsfrukost på morgonkvisten innan det var dags för hemfärd igen.
Striptease i Mörsil
 Helt otroligt, vi passerade denna byggnad på resan och det är helt sant som skylten säger.
Skotern
Micke har precis kört av skotern från släpvagnen. Nu är vi ganska så trötta, Coffy är jätte jobbig. Verkar fortfarande känna löptikslukt. Springer fram och tillbaka och piper så jag tror jag blir galen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar