lördag 26 januari 2013

Fågelräkning!

Större hackspett
 Så var det dags för fågelräknarhelg. Den började väl egentligen redan igår vad jag har förstått men då tog vi ju en tur med skotern istället för att räkna fåglar.
Snösiskan
 Idag var det naturligtvis mulet och det började blåsa ganska så kraftigt så det känns som det dök upp färre fåglar än vanligt. Gråsiskor kom i massor och sen den här lilla söta stjärnan. Mitt i skaran satt den och var så mycket ljusare än alla andra.
För visst är det
 Svartmesen som har varit en trogen gäst en längre tid syntes inte heller till. Annars var det dom gamla vanliga - talgoxarna, blåmesarna, domherrarna, 2 st talltitor, en större hackspett och så typ 30-40 gråsiskor. Igår såg jag ett par nötskrikor men dom lyste med sin frånvaro idag.
en snösiska
Blev en kortare skotertur innan lunch men det var kallt och blåsigt. Har inte kännt mig i form. Är trött, känner mig yr, vinglig och allmänt märklig. När jag satt vid köksbordet och betalade räkningarna på eftermiddagen dök en av hyresgästerna upp bakom vedspisen men den försvann kvickt som ögat så jag hann aldrig med och fota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar