torsdag 17 januari 2013

Lugn och ro!

Utslagen
Tack och lov är Coffy lite lugnare ikväll och har kunnat uppföra sig någorlunda hyfsat till skillnad mot igår kväll när han mer eller mindre var hysterisk. Han bara sprang fram och tillbaka och pep, ville ute hela tiden. Gick vi ut med honom var han så uppjagad att han inte ens bajsade. Han verkar ju reagerade nåt våldsamt på löpande tikar. Kvällen slutade med att vi blev tvungna att stoppa in honom i Svantes gamla bur för att överhuvudtaget få sova. Inte roligt men nödvändigt.
Ute är det nu -24 grader kallt och väderstationen har har flippat ut helt. Den klarar inte temperaturer under -20. 
Micke körde aktiveringsövningar med Coffy i nästan en hel timme så när jag gick ut med honom kl 19.00 uppförde han sig nästan helt normalt. Lyckan hos mig var total när jag såg att det var norrsken (dock ett litet men vad gör det). Jag har ju längtat nåt oerhört så jag skrek rätt ut av lycka. Lyckan blev dock kortvarig för nu syns det inte längre och jag fick aldrig chans att försöka mig på att fota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar