söndag 10 februari 2013

I baktagen!

Baka liten kaka
 Klev upp 06.45 i morse och gick ut med Coffy vid 7-snåret och faktiskt behövde jag ingen pannlampa. Riktigt skönt att slippa den. Kaffet var klart när jag om hem igen, Micke sov fortfarande och jag blev sugen på scones till frukost. Fram med recept och baktillbehör. Blanda, blanda.
skjuts in i ugnen
 Och så in i ugnen. Ganska fort går det. Gjorde efter mitt gamla vanliga sconesrecept.
Scones-frukost
 Njöt av varma scones med smält Bregott och kaffe medan Coffy spanade efter ekorrarna som han alltid gör på helgmornarna.
Tosca
Det fortsätter snöa, finns liksom ingen ände på det hela. Vi skottade som galningar i hundgården så att Coffy inte ska kunna ta sig ut själv. Micke mätte snödjupet till 74 cm. Tänkte mig en tur på skidor men blev helt slut efter hundgårdsskottningen så jag bakade en Tosca-kaka istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar