torsdag 28 mars 2013

På resande fot!

T-banan
 Har jobbat i Stockholm 2 dagar. Startade tidigt hemifrån i tisdags så det blev en lång dag. Först tågtaxi hemifrån, sen tåg till Stockholm central, jobba hela dagen i Uggleborg. T-bana till Tekniska Högskolan, Roslagsbanan till Täby kyrkby.
Marcus och Hugo
 Passade på att sova hos äldsta sonen med familj. Bra mycket mysigare än att sova på hotell. Fast farmor var ju förstås väldigt läskig. Inte så konstigt när vi inte ses så ofta Hugo och jag.
Fin skylt
 Möttes av en fin skylt onsdag morgon när jag kom upp på Vasagatan. Då blev min hemlängtan ännu värre. Har helt kommit av mig med Stockholmslivet och denna gång kände jag mig inte längre som hemma i Uggleborg. Annars brukar jag bli lite lessen när jag kommer på besök och sakna "Ugglan".
Utsikt
Utsikten från min gamla plats är ju förstås inte fy skam. Den utsikten saknar jag ofta och snart är det slut eftersom "Ugglan" ska utrymmas och mina gamla arbetskamrater på Helpdesk Stockholm flyttar med övriga medarbetare till Telefonplan. I juni 1976 klev jag innanför dörrarna för första gången.

Klara Kyrka
 Vackra Klara Kyrka som brukar spela så fina klockspel. Fast det är ju skönt att slippa "frukostklubben" som brukar hänga i trappan mot kyrkan på morgonen när jag skulle till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar