onsdag 17 april 2013

Flera vårtecken!

Fru Trast
 Idag fyller min mamma år och det känns ganska så trist att jag är så långt hemifrån och bara kunde gratta via telefon. Men morgonen började ganska bra med Fru Trast som satt precis utanför ytterdörren och knappt ville flytta på sig. På vägen till jobbet såg vi en fin räv och flera knipor.
Storskrake
 Kände mig vansinnigt trött efter kvällsmaten och har ont mest överallt men tog ändå med mig Coffy på en fototur. Såg en storskrake hane simma omkring alldeles för sig själv. Såg lite ensamt ut.
Blåsippor
 Blev glatt överraskad när jag upptäckte att det tittade fram blåsippor i en slänt längs landsvägen.
Äntligen
 Och där får jag äntligen se dom, mina favoriter tranorna. Har saknat deras trumpetande hela långa vintern. Tyvärr räcker inte mitt objektiv riktigt till. Jag stod upp på landsvägen och försökte fota dem nere på isen.
Mina hjärtetranor
 Hoppas jag får flera fototillfällen.
Däckbyte
Under tiden Coffy och jag var borta passade Micke på att byta till sommardäck. Hoppas verkligen inte att det var för tidigt nu bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar