tisdag 2 april 2013

Vardag!

Kol-Kalle
 Så var det vardag igen och klockradion började spela 05.11. Kändes konstigt när jag vant mig vid att sova till sisådär sju/halv åtta. Massa samtal och bara elände känns det som.
Kollekollefågel
 Inget röntgensvar kom med posten idag heller, ringde upp vårdcentralen som meddelade att min läkare inte varit där på två veckor. Jobbade första dagen idag. Så himla typiskt att man ska bli tilldelad en läkare som är under utbildning och aldrig är på plats. Jag hatar fan mitt jävla knä och skulle helst vilja trösta mig med en flaska whisky. Det är ljust ute, våren är på väg, det kvittrar och jag vill vara ute. Jag vill springa, jag vill springa fort och långt som jag kunde göra förut. I stället får jag sitta inne och nöja mig med att titta ut genom fönstren.
Koltrast
 Koltrasten har dykt upp igen eller Kol-Kalle som min pappa säger, eller Kollekollefågeln som jag sa när Marcus och Jakob var små efter nån bok på dagis.
Snyggingen
 Coffy är fin men i morgon blir det nog dags för schamponering. Bävar för detta för jag vet att det blir rena rama sumobrottningen men han får ju inte se för fluffig ut på utställningsdagen.
Nobsprofil
 Blir bara så jäkla irriterad på att han har slitit/bitit av de yttersta pälsstråna i sin fina svans.
Påsktulpaner
De gula tulpanerna jag köpte till påsk har också gjort sitt. Tråkigt att de blommar ut så snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar