tisdag 16 april 2013

Vårkväll!

Farligt
 Höll just på att få spel över att jag inte lyckades fota den ensamma steglitsen som satt vid ena foderautomaten. Vi flyttade ju foderautomaterna till andra sidan vägen igår kväll och nu är de för långt bort för att jag ska kunna fota genom fönstret. Blev alltså extremt aggressiv när Micke plötsligt hojtar till och den enda bilden jag lyckas få är denna. Den förbaskade gärdesgården var i vägen. Plötsligt blev jag osäker -  Sparvhök eller Duvhök?
Hotet ovanfrån
 Alldeles för snabbt flög den vidare för att hitta mat någon annanstans.
Mystiska moln
 Älskar verkligen vårkvällar särskilt sådana som denna, solen skiner och det är ganska behaglig temperatur. Så mysigt att skrutta runt och pyssla på med lite av varje och lyssna efter spännande ljud.
Det porlar
 Men det porlar och skvalar lite väl mycket på sina ställen så ibland är det svårt att höra något annat. Lyckades höra första tranan för iår och blev så överväldigande glad att jag började grina. Tranor är ju mina absoluta favoriter men jag kan liksom inte förklara varför.
Kapat trumm
 Här har Micke kapat trumm, snart ska vi klyva ved för glatta livet och då ska jag lära mig motorsågen. Det blir spännande.
Älgrestaurang
Hittade en älgrestaurang nu när det är ljust på kvällen. Såg även att de två sångsvanarna har anlänt till tjärnen här i närheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar