fredag 3 maj 2013

På fri tass!

Mumma för en nobs
 Trodde i min enfald att en tjädervinge skulle hålla Coffy kvar hemma på gården.

Hålla koll
 Jo han var väldigt fokuserad på tjädervingen i si så där 15-20 minuter.

Mmmmm tjädervinge
Men så fort tjädervingen var finfördelad i tusen småbitar så lockade sädesärlorna och björktrastarna. I full fart galopperade Coffy iväg och sen såg vi knappt röken av honom på nästan två timmar. Jag kastade mig på cykeln och for efter honom. Hittade honom hos grannen där han var mycket intresserad och nyfiken på baggen som gick och betade i en nyuppsatt provisorisk hage. Sen tog Coffy ny sats mot skogen och det var lika gott för mig att cykla hem igen. Att ropa och försöka med någon form av inkallning är helt lönlöst för Coffy är helt döv och skiter i en helt. 
När han äntligen kom hem, lerig nästan upp till öronen åkte han in i hundgården på stört och där har han fått sitta medans Micke och jag har slitit som djur med att få bort den gamla, vansinnigt fula hundgården som stod i skogsbrynet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar