söndag 2 juni 2013

Ny kur!

Rosenfink
 Kände mig konstig i halsen igen i fredags morse och hela dagen på jobbet kände jag mig vissen. Frös när vi kom hem fast det var +24 grader ute. Kollade tempen när jag hade vilat en stund och upptäckte att jag hade feber igen. När finalen i Let´s Dance startade mådde jag riktigt dåligt så det blev så att vi åkte in till akuten istället för att titta på TV. Där ringde de in en läkare som gjorde vad hon kunde för att tömma halsbölden på var, stack med kanylen säkert 7 gånger. Jag kan lova att det gjorde ont trots bedövning och när vi åkte hem hade jag vansinnigt ont. Ny kur med starkare antibiotika. Trist som tusan.

Rosenfink hane
 Känner att jag inte riktigt hinner med bloggen när jag inte mår bra och nu när vi har så vansinnigt mycket att göra här hemma med renoveringen + att vi har Coffy som ska tas om hand. 
En fågel har gäckat oss i flera dagar och jag tror att det är en Rosenfink. Micke lyckades knäppa några kort när den satte sig på gärdesgården. "Please to meet you" ropar den dagarna i ända.

Smörboll
 Upptäckte några blommor nere på vår lägda som jag aldrig har sett förut. Vid kontroll i min Fältflora så tror jag att den heter smörboll.

Smörboll
Micke säger att hans mamma brukar kalla dom för polisknappar. Fina är dom tycker jag och dom vill jag absolut inte klippa ner med gräsklipparen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar